kissyourgirlfriend

Alla inlägg under september 2011

Av Moa - 18 september 2011 11:25

Hej, somsagt var jag i Stockholm igår med Amanda och kolla på Jedward.

Dom var mycket bättre än jag trodde fast det inte är min musikstil riktigt, och så körde dom Jackson 5 medley och det var ju det bästa av allt (; haha, men ialla fall så var det jättekul. Men vi hann inte äta något innan konserten så vi var as hungriga, så på hemvägen stannade vi på Mc'Donalds och åt. Inte så nyttigt men så gott var det! Och imorse så väckte jag Amanda som vanligt, eftersom jag är en morgonmänniska och det är inte hon kan man säga. Nu ikväll bär det av till kyrkan med en del av dom underbara brudarna, vi ska vara med och sjunga för dom konfirmander som ska börja till hösten. Lite nervöst men det kommer gå bra. Nu ska jag försöka göra någon form av motion och kanske lite läxor eller så innan lunch. Hejsålänge!  Förresten så slänger jag in ett failat klipp på mig och Emme som sjunger Så länge jag lever i somras, den bl.a ska vi sjunga ikväll ♥


 


Av Moa - 17 september 2011 10:03

Hej!

Jaha, idag ska jag följa med Amanda till Stockholm för att gå på hennes älsklingar Jedward. Haha, jag kan ju erkänna att jag hört ca en halv låt av dom men jag ser ändå fram emot detta! Man får ju komma ut lite, och bort ett tag. Härligt !

Igår jobbade jag ett kapitel so, och idag blir det lika mycket till innan jag åker.

Känner mig duktig faktiskt, men sen har jag ju ca 20 glosor i franska som jag måste ta tag i också, oops. Inför dagen laddar jag med detta ialla fall:


Äppeljuice, yoghurt med aprikoser, russin och musli, en macka med leverpastej och keso. Mums !


     


Av Moa - 15 september 2011 13:26

Hej! Nu börjar jag bli frisk ialla fall, skönt.

Igår gjorde jag en supersnabb pizza, vemsomhelst klarar av att göra den! :D


2 portioner:

(Ugn 225 i 15-20 min)

2 1/2 dl vetemjöl (fullkorn går bra att använda om man vill det, jag använde extra fint vetemjöl med fullkorn i)

1 tsk bakpulver

1 krm salt

1 msk olja (vilken olja som helst, jag använde rapsolja)

1 dl vatten


1. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke. Tillsätt olja och vatten och blanda till en slät och smidig deg. Ta gärna upp den och knåda den lite med mjöl också.

2. Dela degen i två delar och kavla ut dem till tunna bottnar. Man kan tycka att dom blir lite små men det räcker absolut till, man blir jätte mätt (:

3. Ha på önskat pålägg, om man vill kan man göra egen tomatsås i förväg.

Jag hade på tomatpuré, pizzakrydda, paprika, tomater, kassler, fetaost, och lite vanlig ost. Men man kan ju ha på alltmöjligt! Jag tog vad som fanns hemma.

Haha, asså jag vet att bilderna inte är toppen men håll till godo (:


   





Av Moa - 14 september 2011 13:14

Hej!

Igår kände jag mig riktigt bra från min förkylning men idag var det ca 100 grr värre och jag kan knappt andas så täppt i näsan som jag är, inte kul må jag säga.

Det värsta är att jag inte känner ett dugg vad saker och ting jag äter smakar.

Till lunch gjorde jag ialla fall lax, tomater, fetaost, vitlök, citron, och lite kryddor på det och in i ugnen med en massa sallad och en macka + ett glas äppeljuice. Kan inte svara på om det smakade gott eller inte. Nu ska jag fortsätta med matten. Kul.

See ya! ♥


     


Av Moa - 13 september 2011 10:38

Haha, jag älskar sidan Omegle.com. Där kan man chatta med folk från hela världen anonymt. Man kan också trycka så att man får en fråga att diskutera. Här är ett resultat. Stranger är någon random människa och You är då jag (:


You're now chatting with a random stranger. Say hi!

Question to discuss:
"Frågan" vi fick att diskutera:
Every night, in my dreams, I hear you! I fe-e-e-el you!

Stranger: near

Stranger: far

Stranger: where EVVVVVVER YOU ARE

You: that is how i know u, goo OOOOOONNN!

Stranger: I BELIEEEEVE

Stranger: THAT THE SOMETHING

Stranger: AND HEART WILL GO ONONNN

Stranger: Never let go, Stranger...

You: beautiful! <3

You: i love u

Stranger: I love you too...

Stranger: *slips into the icy depths*

You: <3, no come back! come back :O

Stranger: *slips back out of the icy depths*

Stranger: oh, okay!

Stranger: now what!

You: well, i don't know. i guess u are dead :/

Stranger: eh,

Stranger: only completely..

Stranger: oh look, there's a whistle

Stranger: you should blow it so someone with a moustache in a boat will shine a flashlight at you.

You: yeah,! *blowing the whistle*

Stranger: "What's going on Heaar!"

Stranger: says the moustache man

You: hahaha, yeah

Your conversational partner has disconnected.

Av Moa - 11 september 2011 18:30

Hejsan! ♥

Tror jag blivit förkyld, har så himlans ont i halsen. Usch!

Idag har jag ialla fall bakat bröd, det gick helt okej (:

Sen så åt jag och pappa spaghetti med köttfärssås, mums!


         


  


Av Moa - 11 september 2011 10:04

En av mina favorit frukostar (:

Äppelhavregrynsgröt ♥

2 dl äppeljuice

1 dl fiberhavregryn, eller vanliga.

1/2 tsk malen kanel, eller mer.

Till servering:

1 msk flytande honung

1 dl mjölk

rivet äpple

Blanda juice, havregryn och kanel i en kastrull.

Koka upp och låt koka på medelvärme 3-4 min underomrörning.

Servera med honung, mjölk och rivet äpple uppepå.


 


Av Moa - 9 september 2011 16:40

Hej hej!

Igår var jag på mitt andra gympass, Emme och Lina var med också (:
Först värmde vi upp, körde vårt inviduella styrke program och sen körde vi lite kondition på löpbandet också. Sen såg vi att det skulle starta ett pass en halvtimme senare så då var vi med på det också. Man hade en sånhär lätt skivstång med vikter på, så först gjorde vi olika övningar med den, såsom benböj och grejer. Sen körde vi boxning, fy sjutton vad svettig man blev! Och askul var det (: Så idag har asmycket träningsvärk i låren! Nu sitter jag och äter sånna här sjukt goda naturgodisar med kokos och vit choklad som min kära pappa köpte till mig.

Trevlig helg på er!  ♥


    


Ovido - Quiz & Flashcards