kissyourgirlfriend

Alla inlägg under april 2012

Av Moa - 23 april 2012 13:02

Förlåt för den dåliga uppdateringen!   ♥


 

Av Moa - 17 april 2012 18:24

Hejsansvejsan, denna kategori har jag ju inte uppdaterat på länge så här kommer det lite music :)

I won't let you go - James Morrison, otroligt fin röst och låt måste jag tillägga ♥


Av Moa - 17 april 2012 18:05

  

 


Haha, förlåt för det dåliga rimmet men lite sant är det ju ;)

Av Moa - 15 april 2012 18:38

Hejsansvejsan, idag var det fina flickor at my house ♥ vi kollade på Djurkyrkogårdenoch Till det som är vackert.. fin fint. Imorn är det skola, och det är ju inte så kul om man säger så. Menmen, sånt är livet. Pusshej!

Här kommer en random bild på en smörgås jag åt till frukost häromdagen:


 



 

Av Moa - 14 april 2012 18:18

Idag har jag varit i Marieberg och inhandlat en massa, mer info om detta i nästa inlägg.

Nu ska jag ut och prova mina nya skor och tights, och ikväll ska jag njuta av choklad! :)


   

Av Moa - 14 april 2012 17:58

Nässelsoppa - jag gjorde enligt kokboken, men här är ett recept:


Ingredienser:
Till 4 port.
ca 2 liter nässlor
1 liter vatten
2 msk smör
2-3 msk vetemjöl
buljong
1 dl grädde eller creme fraiche
ev. gräslök
ev. ägghalvor
 
Gör så här:
Koka upp 5 dl lättsaltat vatten. Lägg i nässlorna, koka 5 minuter. Sila av kokvattnet och spar det. Hacka nässlorna fint. Fräs smör och mjöl i en kastrull och späd med nässelspadet. Tillsätt buljong och resten av vattnet. Koka ett par minuter, tillsätt nässlor och grädde. Smaka av med salt. Servera med ägghalva och strö ev. över lite hackad gräslök.

Nässlor är supernyttigt så ut och plocka! Det går även att torka och ha i flingor och musli.


   



Av Moa - 13 april 2012 18:36

Hej, tyvärr så har jag glömt kamera sladden hos pappa därför den dåliga uppdateringen..

Hejsålänge (:


 

Av Moa - 11 april 2012 19:47

Hejsan! Nu har jag skaffat ny header och ett nytt träningsmål som ni kanske sett?

Jag tycker det är viktigt att man ska vara nöjd med hur man ser ut, och att använda sig av dieter och sånt är något som jag inte alls rekommenderar. Men det är ju ändå viktigt att du tar hand om din kropp och ser till att äta bra, träna, sova och göra det du tycker är kul. Att ha sunda värderingar alltså. Menhursomhelst kan det ju vara bra att sätta upp mål som gör en motiverad :) Något som jag skulle vilja förbättra är min mage, säkert är det många andra som känner likadant. Men som jag sa så är det inte bra att fokusera alltförmycket på en specifik kroppsdel och må dåligt över det! Jag är ca 1,57 cm och väger omkring 54 kg och mitt BMI ligger på 21 tror jag, alltså helt normalt. Och var inte rädd om ditt BMI (body mass index) som alltså är en slags skala för din vikt och längd, skulle vara för högt eller för lågt, det viktiga är ju att du mår bra och är hälsosam. Hursomhelst mitt midjemått däremot är 86 (!) cm även om mitt BMI är normalt och om man är kvinna är det dom här måtten rekommenderade:


Under 80 centimeter = Bra
Mellan 80-88 centimeter = Se upp
Över 88 centimeter = Hälsorisk


Det är ju som sagt bara en rekommendation, men iaf.

Mitt mål är alltså att på högst 3 månader minska minst 6 cm.

Nu kör vi!

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards