kissyourgirlfriend

Alla inlägg under augusti 2011

Av Moa - 28 augusti 2011 16:05

Hejsan !

För ett tag sedan så kollade jag på filmen My sisters keeper (Allt för min syster) som handlar om Kate som får cancer och förväntas inte överleva, men mot alla odds får hon uppleva sin 16-års dag. Tack vare hennes yngre syster Anna som föddes som en perfekt donator till Kate. Men plötsligt fattar Anna beslutet att hon vill bestämma själv över sin kropp och inte längre vara donator även om det kan leda till Kates död.


Filmen är sorglig, men den har också ett väldigt fint budskap.

I filmens soundtrack så finns den här låten med och den är verkligen otroligt fin och man vill bara gråta av den ♥




 



 

Av Moa - 23 augusti 2011 18:26

Hej (:

Sista dagen på sommarlovet, ojoj vad tiden gått fort !

Idag har jag ialla fall plockat äpplen och fixat lite med dom, äppelpaj och äppelkräm blev det. Mums! Så det blir äppelkräm och macka imorn till frukost (:


Receptet till äppelpajen ♥:

4 dl vetemjöl

200 g smör

2 msk kallt vatten

1 ägg, till pensling

Fyllning:

6-8 äpplen

1/2 dl strösocker

2 msk vatten

1 msk kanel


1: Hacka samman mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt vattnet lite i taget och arbeta snabbt ihop det till en smidig deg. Platta till degen lite, täck med plastfolie och in i kylen 30 min.


2: Sätt ugnen på 200 grader. Skala äpplena och skär i små tärningar. Koka upp vattnet i en kastrull och lägg i äppelbitarna. Koka upp igen och rör ner socker och kanel. Ta av från värmen.


3: Dela degen i två delar. Kavla ut den ena som botten och lägg den i formen (riktigt knivigt, men med mycket mjöl går det bra). Lägg i fyllningen. Kavlaut den andra degen och lägg över som lock. Tryck till runt kanten och stick några hål med en gaffel i deglocket. Pensla med uppvispat ägg och strö lite socker uppepå (gärna brunt råsocker, då blir det en fin färg och lite knaprigare)

Grädda i mitten av ugnen ca 30 min, till den fått en fin färg.


     













       

Av Moa - 22 augusti 2011 12:26

Nu är jag taggad!

Ny blogg, nytt läsår, nytt gymkort (snart ialla fall!) och en massa ny inspiration!

I bloggen tänker jag skriva om vardagen, träning, skolan, och så mycket annat (:

Hoppas du finner bloggen intressant, jag har just kommit igång och jag ska försöka uppdatera ofta. ♥



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards