kissyourgirlfriend

Alla inlägg under januari 2012

Av Moa - 31 januari 2012 18:49


“If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with.”


– MJ ♥


Update kommer imorn, och kom ihåg att du är underbar precis som du är!



Av Moa - 30 januari 2012 16:38

Hejsan! Imorse så åt jag bland annat Skyr till frukost. En isländsk yoghurt som är väldigt rik på protein. Jag åt den i smaken blåbär. Riktigt god! Det känns liksom att den mättar, och jag tycker den är ett jättebra alternativ om man till.ex brukar äta smaksatt yoghurt eller risifrutti eftersom Skyr ändå är mycket hälsosammare alternativ. Jag kan absolut tänka mig att köpa den igen (:


   





Av Moa - 29 januari 2012 08:17

Hejsan! Jag vet att jag lagt upp det här receptet förut men det får bli favorit i repris bara för att det är så gott!


Äppelhavregrynsgröt

2 dl äppeljuice, (jag använder tropicana, det blir godast tycker jag)

1 dl fiberhavregryn, eller vanliga

1/2 tsk malen kanel, eller mer

Till servering:

1 msk flytande honung (om man vill, kan kännas för sött)

1 dl mjölk

rivet äpple

en massa kanel (i love)


Blanda juice, havregryn och kanel i en kastrull.

Koka upp och låt koka på medelvärme i ca 3-4 min under omrörning.

Servera med honung, mjölk och rivet äpple uppepå. Eller toppa med lite keso, eller andra bär. Lycka till (:


  

        







Av Moa - 28 januari 2012 20:51

Hejsan (:

Dagens lunch bestod av detta: Kokt lax, jasminris med gurkmeja, tomater och sockerärtor som fått koka med laxen samt paprikaketchup. Att blanda gurkmeja med riset är verkligen en kul grej, det ser så mycket godare ut då, oavsett vilket ris du äter. Paprikaketchup gör du såhär:  


1 burk med konserverade paprikor

pärltomater

vanlig paprika

peppar

ev lite chilikrydda


Häll av paprikorna. Blanda alla ingredienser i mixer, och mixa! Tillsätt vatten om det behövs, och prova dig fram med kryddor och innehållet, men 1 burk konserverade paprikor kan du ha som grund (: Förvara i en burk, gärna den som du köpte paprikorna i, låt stå i kylskåpet. Gott att ha till alltmöjligt, på hamburgaren, i såser, istället för sås, till kyckling osv...


 


Av Moa - 26 januari 2012 17:02

     

Av Moa - 22 januari 2012 10:27

Frukost på lördagen

Yoghurt med flingor, gojibär, och en massa kanel.

Macka med apelsinmarmelad och paprika. Makrill och avokado.

Te.


   


Taco till lunch


  


Teburk som jag köpt + te


  


  


Sen var vi på Lejonkungen i 3D, åhh vad sorgligt!


Av Moa - 20 januari 2012 20:29

Hey, idag slutade jag tiidigt och efter skolan hämtade jag ut min skor! Så nöjd blev jag med dom, ca 700 kr från footway.se, märket är Park West. Men det var det värt (: Efter det så åkte mamma och jag in till stan och fikade (broccoli och ädelostpaj, sallad, smörgås) innan jag klev på tåget till Norrköping. Sahra (min syster) mötte upp mig och så åkte vi hem med mina grejer innan vi gick på stan. Där träffade vi ett par kompisar till henne och så tittade vi lite i affärer och sen åt vi mat innan vi gick hem, det blev en ljummen pastasallad, gott! Annars hittade jag ett par trosor och ett underbart doftande te. Sen kollade vi vart plusgymnasiet och John Bauer låg också, Plusgymnasiet ska vi till imorn (: Nu ska jag ta ett bad innan vi ska ha lite fredagsmys och kolla på någon film. Uppdatering kommer nog imorn eller på söndag, ha det! 


Juste, min syster har en katt hos sig på prov...Liiz, så söt! 


             





Av Moa - 18 januari 2012 20:04

 

Ovido - Quiz & Flashcards