kissyourgirlfriend

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

It's friday ♥

Av Moa - 23 september 2011 17:27

Fredag! Så trevligt (:

Helt slut idag sen gymmet igår, men det är ju bra med träningsvärk (;

Jag ska tipsa om en bok som jag läser och det visade sig att det är samma författare som skrivit att par andra böcker som jag också läst.

Johanna Lindbäck heter hon, böckerna handlar mycket om relationer och vardagslivet liksom. Jag laddar upp bilder och utdrag från böckerna (:


En liten chock:

Huvudpersonen Gustav är djupt missbelåten med att allt inte blev så fantastiskt som det skulle bli på gymnasiet. Han är fortfarande samma tråkiga Gustav: ingen flickvän och inget sex, inga spännande kompisar och ingen ny personlighet. Det var inte alls vad han hade sett fram emot... Och nu går han i trean! Chansen att det ska hinna hända något är alltså rätt liten, tänker Gustav.

Men så får klassen en vikarie i engelska, Eva. Hon har glittrande ögon och röda kinder och vet ingenting om den normala Gustav. När Gustav börjar prata med henne glömmer han nästan bort det själv. Och mitt i alltihop bildar han och Elin en pakt. De ska göra något oväntat – något som gör dem mindre missnöjda med sig själva och sina förutsägbara liv. Något som gör att de slipper dö av tristess och leda. Det drar ihop sig till en liten chock...




Saker som aldrig händer:

Huvudperson i boken är Andreas, som sista terminen på gymnasiet får flytta till sin pappa utanför stan då hans mamma fått jobb i Stockholm. Granne med pappa bor Erik som var Andreas var bästa kompis när han var liten, men som nu känns totalt främmande. I Andreas liv finns också Hanna, flickvännen sedan ett år tillbaka men som på senaste tiden har börjat bete sig lite konstigt. Hon är tjurig, undvikande och inte alls lika mysig som hon brukar vara. Men Andreas vill inte ta snacket, det där snacket som kan avgöra saker som han egentligen inte vill avgöra. Inte nu. Men plötsligt blir han sviken av sin flickvän och dem han trodde han kunde kalla vänner.



Min typ brorsa:

"Cute as a button." Det är det första Daniel tänker när han ser Nina kliva av bussen i Luleå. Dottern till pappas internetdejt är sur och allvarlig. Och söt som en knapp. Men det verkar han inte vara ensam om att tycka ...


Min typ brorsa (e-bok)



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa - 7 januari 2013 21:25

Hejsan, nu har jag bestämt mig för att inte blogga mer här utan känner att det är dags för en nystart! Bloggen kommer finnas kvar men kommer att blogga på http://cinnamonlove.devote.se i framtiden. Ha det fint, och en stor kram på dig!   &he...

Av Moa - 21 december 2012 12:50

             

Av Moa - 20 december 2012 17:39


Hej,  nu ska vi fira jul innan världen går under, ska bli himlans skönt att spendera lite tid med dom bästa när man varit sjuk, och på lördag om vi lever ska jag ut på middag med älsklingen och hans familj eftersom det faktiskt är hans 18-års d...

Av Moa - 14 december 2012 13:23

   

.

Av Moa - 8 december 2012 21:53

  You can't go to bed,  Without a cup of tea, And maybe that's the reason That you talk, in your sleep And all those conversations Are the secrets that I keep Though it makes no sense to me   You'll never love yourself Half as much as I love ...

Ovido - Quiz & Flashcards