kissyourgirlfriend

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Moa - 16 oktober 2011 09:00

Hejsan!

Igår så var jag och min syster hemma hos pappa och hade lite lördagsmys (:

Det blev laxpaj och kräftor, mums! ♥

Idag vaknade jag riktigt tidigt också, det är så mysigt på morgonen när man är uppe tidigt och ingen vaknat än och man kan äta frukost i lugn och ro (:


  

Laxpaj ♥ :

Pajskalet

3,5 dl vetemjöl

50 g smör

2 dl kesella

Fyllning

kallrökt lax ca 6-7 skivor

spenat ca 3-4 dl

flingsalt

körsbärstomater

2 dl cremé fraiche med tomat och basilika smak

1 dl matlagningsgrädde

3 ägg

Blanda ingridienserna till pajskalet och kör i matberedaren eller för hand.

Tryck ut i pajformen och nagga med en gaffel.

Grädda i 10 min i 225 grader.

Skär laxen i bitar, dela tomaterna och hacka spenaten lite.

Lägg lax, tomat och spenat i pajskalet + lite flingsalt

Vispa ihop cremé fraiche, matlagningsgrädde och ägg.

Häll blandningen i pajej. Plutta gärna dit några tomater, lite lax och spenat uppepå så ser det fint ut när det sticker upp lite.

Grädda i 20 min i 225 grader.

Servera med sallad och bröd.


      

     


Ovido - Quiz & Flashcards