kissyourgirlfriend

Inlägg publicerade under kategorin Frukost ♥

Av Moa - 25 september 2011 08:04

Mobilen ringer kl 07:30 och det är bara att hoppa upp! Idag ska jag, Emme och Lina och kanske någon mer? Medverka i kyrkan och sjunga kl 10:00 när det är konfirmandinskrivning (: Efteråt ska jag och Emme gå och gymma.

Det blir nog super ♥

Min scenskräck ska jag ju övervinna, kanske tillochmed idag (:
Laddade gjorde jag med gröt!


 



Av Moa - 24 september 2011 10:11

Hej, så skönt med helg (: Idag blev det sovmorgon till kl 09:00 sen gick jag ut och hämtade ett äpple till frukosten som bestod av: Yoghurt med äpplebitar i kanel och några hackade valnötter, en hemmagjord frukostbulle med jordnötssmör och skott av senapsfrön som jag satt själv i en liten kruka. Superlätt är det, man tar bara en liten kruka med jord trycker ner några senapsfrön, och vattnar varje dag i ca en vecka innan man kan äta dom ♥


          

  




Av Moa - 17 september 2011 10:03

Hej!

Jaha, idag ska jag följa med Amanda till Stockholm för att gå på hennes älsklingar Jedward. Haha, jag kan ju erkänna att jag hört ca en halv låt av dom men jag ser ändå fram emot detta! Man får ju komma ut lite, och bort ett tag. Härligt !

Igår jobbade jag ett kapitel so, och idag blir det lika mycket till innan jag åker.

Känner mig duktig faktiskt, men sen har jag ju ca 20 glosor i franska som jag måste ta tag i också, oops. Inför dagen laddar jag med detta ialla fall:


Äppeljuice, yoghurt med aprikoser, russin och musli, en macka med leverpastej och keso. Mums !


     


Av Moa - 11 september 2011 10:04

En av mina favorit frukostar (:

Äppelhavregrynsgröt ♥

2 dl äppeljuice

1 dl fiberhavregryn, eller vanliga.

1/2 tsk malen kanel, eller mer.

Till servering:

1 msk flytande honung

1 dl mjölk

rivet äpple

Blanda juice, havregryn och kanel i en kastrull.

Koka upp och låt koka på medelvärme 3-4 min underomrörning.

Servera med honung, mjölk och rivet äpple uppepå.


 


Ovido - Quiz & Flashcards