kissyourgirlfriend

Inlägg publicerade under kategorin Frukost ♥

Av Moa - 26 februari 2012 18:09

Hejsan! Sista dagen på lovet, men utsövd är jag nu iaf, även om jag inte ser fram emot skolan..

Idag har jag gått långpromenad med pappa, gjort chokladglass, shoppat en kakburk, samt (snart) dansat zumba :D

Glassen kommer det recept på inom en snar framtid, förmodligen imorn!

Jag ska även lägga ut recept på risifrutti, det ska jag komma ihåg också :)

Ni får en bild på gröten jag åt i lördags, äpplehavregrynsgröt med keso.


1 dl havregryn

2 dl juice

kanel

samt ett ägg


rör ihop havregryn och juice, koka, rör ner ägg, servera med kanel och keso!

ägget gör så att du blir mätt och tillför mer protein, samma sak med keson ..


   




Av Moa - 18 februari 2012 09:54

Äntligen är det lov och man kan bara släppa allt med skolan och bara ta det lugnt, idag vaknade jag ca 08:15 och gick upp och gjorde frukost, en lite lyxigare variant av yoghurt med frukt och musli:


Ta ett serveringsglas och börja med att hälla lite yoghurt i botten, lägg sedan på frukt..jag tog kiwi, vindruvor, ananas och blodgrape (visste du att grapefrukt innehåller mycket C-vitamin som är bra för huden. Grapefrukten kryllar avntioxidanter som skyddar huden från stress, och stärker den. C-vitamin är också bra för immunförsvaret, blodkärlen, tänderna och skelettet.
Grapefrukten hjälper levern att rensas och C-vitamin hjälper kroppen att ta upp andra viktiga ämnen som järn, folsyra och kalcium.
Grapefrukten är fullpackad med fibrer som håller dig mätt längre) varva frukten med musli och yoghurt och toppa sen med lite kanel eller kanske ingefära :)


         

Av Moa - 16 februari 2012 16:43

Hejsan!

Idag var det boxning på idrotten och riktigt kul var det, man känner sig verkligen badass när man kör (;

Imorn är det fredag, samt "friluftsdag", badhus och idrottshall, eftersom matlagningen utomhus blev inställd..

fast det fanns ju annat man kunde göra som skidor men det kan jag inte åka så det går bort! Ialla fall, nu ska jag nog sova, så trött som jag är..


pics from någon annan dag i veckan:


       


Av Moa - 2 februari 2012 16:53

Hejsan! Usch så kallt det är, en massa te blir det (:

Följande kommer en bilder på min frukost och mellanmålet jag nyligen åt.


Yoghurt, musli, ett äpple i bitar och kanel:


 

Yoghurt med varma hallon och 2 st finn crisp med leverpastej:


     


Av Moa - 29 januari 2012 08:17

Hejsan! Jag vet att jag lagt upp det här receptet förut men det får bli favorit i repris bara för att det är så gott!


Äppelhavregrynsgröt

2 dl äppeljuice, (jag använder tropicana, det blir godast tycker jag)

1 dl fiberhavregryn, eller vanliga

1/2 tsk malen kanel, eller mer

Till servering:

1 msk flytande honung (om man vill, kan kännas för sött)

1 dl mjölk

rivet äpple

en massa kanel (i love)


Blanda juice, havregryn och kanel i en kastrull.

Koka upp och låt koka på medelvärme i ca 3-4 min under omrörning.

Servera med honung, mjölk och rivet äpple uppepå. Eller toppa med lite keso, eller andra bär. Lycka till (:


  

        







Av Moa - 22 januari 2012 10:27

Frukost på lördagen

Yoghurt med flingor, gojibär, och en massa kanel.

Macka med apelsinmarmelad och paprika. Makrill och avokado.

Te.


   


Taco till lunch


  


Teburk som jag köpt + te


  


  


Sen var vi på Lejonkungen i 3D, åhh vad sorgligt!


Av Moa - 6 januari 2012 09:52

Hey, nyligen frukost nu chillar jag lite vid datorn och strax blir det promenad eller liknande (: Hadet!


 

Av Moa - 15 december 2011 16:25

Hejsan, nu ska jag dela med mig av ett recept på davosgröt, för ett tag sedan visste jag inte att det fanns något sånt men nu vet jag och det är en gröt som består av havregryn och istället för vatten, yoghurt! Man äter den alltså kall. Jag tyckte det blev riktigt gott faktiskt, det är liksom som en blandning av gröt och yoghurt, här är receptet:


Davosgröt

1 dl havregryn

2 dl yoghurt

toppa gärna med till.ex kanel, äpple, annan frukt, sylt eller vad du känner för.


Blanda havregrynen och yoghurten i en skål, gärna den du tänkt äta ur. Sätt över en plastfolie och in i kylen över natten, sen på morgonen är det bara att tillsätta toppingen och käka. Alltså perfekt om man inte har så mycket tid.

Jag toppade med granatäpple och kanel. Det är gott med något varmt att dricka till eftersom gröten är kall.


       

Ovido - Quiz & Flashcards