kissyourgirlfriend

Inlägg publicerade under kategorin Musik ♥

Av Moa - 9 februari 2012 20:00

Lugnar min oro med en kopp te, tända ljus, och musik:


     


  

  

Av Moa - 3 februari 2012 17:40

Av Moa - 22 januari 2012 10:27

Frukost på lördagen

Yoghurt med flingor, gojibär, och en massa kanel.

Macka med apelsinmarmelad och paprika. Makrill och avokado.

Te.


   


Taco till lunch


  


Teburk som jag köpt + te


  


  


Sen var vi på Lejonkungen i 3D, åhh vad sorgligt!


Av Moa - 12 januari 2012 07:38

Av Moa - 3 januari 2012 13:47

Nu tänkte jag börja blogga lite igen, för jag har bestämmt mig att 2012 kommer bli nyttigare och hälsosammare än någonsin tidigare, starting today ;)

  • Börja blogga igen
  • Sova minst 9 timmar varje natt
  • Mer träning
  • Nyttigare mat, inget godis och annat onyttigt.
  • Dricka en massa vatten
  • En massa frukt/bär och nyttiga mellanmål
  • Bli mer positiv och piggare
  • Umgås mer med mina underbara vänner
  • Ta det lugnt och inte oroa/stressa i onödan




  


Av Moa - 5 december 2011 16:13

Usch vad stressad jag känner mig! Inte pga julen eller något sånt utan allt skolarbete, it's too much.

Den här veckan har vi ett engelskaprov på 3 kapitel + olika regler, ett stort prov i musikhistoria, 20 franskaglosor och även en muntlig redovisning på svenskan. Ingen big deal egentligen men det blir bara för mycket ibland.
Helgen var otroligt kul ialla fall, jag var med Lina och hennes familj i globen och kollade på en julshow med dessa artister: Peter Jöback, Lisa Nilsson, Sarah Dawn Finer, Erik Gadd, September och Veronica Maggio och ett par till okända för mig ialla fall (:  Måste bara säga att jag hade mitt zumbapass på idrotten ialla fall och dom flesta tyckte det var kul och jag fick VG på uppgiften :D

Min muntliga svenskaredovisning ska handla om en av dom absolut bästa;



Av Moa - 25 november 2011 18:15

Hej!

Skoldagen idag var helt okej, men värsta överraskningen fick jag! Lina kommer fram till mig och säger att jag ska få en julklapp av henne men att den kommer i förväg, redan den 2 december. Jag tänkte typ att nu är det något busigt på gång, haha (: Men sen sa hon att jag ska få hänga med till Stockholm och gå på konsert med Peter Jöback, hur nice är inte det? Bara sådär liksom. Idag så var pappa iväg och hämtade ett piano i örebro som skulle skänkas bort, så imorgon kommer det några gubbar (hoppas snygga) och lastar in det. Nice! Ikväll åt vi tacos också, fast eftersom jag alltid försöker hitta på så det blir nyttigare bestämde vi oss för att göra egen tacomixkrydda, det blev gott fast annorlunda än den man köper, men istället så blir det ju nyttigare, billigare och att det räcker längre! Sen så är jag kär. Fast inte i någon människa utan i Guacamole. DET ÄR SÅ GOTT! Jag kan äta minst 1 liter. Dessutom är det ju rättså nyttigt också!

Imorn ska jag till Norrköping och sova en natt hos min syster och shoppa lite kanske, det blir nice (:


Egen tacomix

3 msk anchochilipulver (antar att det går med vanligt chilipulver)

2 tsk paprikapulver

3 msk spiskummin

1,5 msk salt

2 tsk socker

1 tsk oregano

Förvara i en burk med lock. 2 msk krydda är lagom till 500 g köttfärs.


Det finns många recept på Guacamole men här är ett:

2 avokado

1 pressad vitlöksklyfta

saften från 1 lime

1 dl lätt crème fraiche

1-2 krm salt

cayennepeppar, efter smak

1/2 urkärnad tomat


Mosa avokadon och mixa ihop alla ingredienser och ät ! (:


Otrolig röst, eller hur?:













Av Moa - 22 november 2011 16:42

Hejsan! Lite dålig uppdatering men men. Nu börjar jag känna mig lite friskare ialla fall.

Jag har inte så mycket att säga, min lista som jag nämnde tidigare kommer upp någon dag snart.

Ett tips jag kan ge nu däremot som absolut hjälper är att  lyssna och kolla på snyggingar som denna:


 




 

 

Ovido - Quiz & Flashcards